Tips voor een gezond en lekker ontbijt?
Voor veel mensen is ontbijten heel erg lastig. Je hebt s ‘ochtends weinig tijd om te ontbijten om in de keuken te staan om dit ontbijt te maken. Je moet misschien voor meerdere mensen ontbijt maken dus die van jou schiet erin. Maar ontbijten is zo belangrijk, ontbijt geeft je energie om het eerste deel van je dag door te komen. Daarom met deze tips kun je een snel en gezond ontbijt maken.

Ontbijt-1-1024x767

– Zet je wekker een kwartiertje eerder waardoor je wel de tijd hebt om rustig te ontbijten.
Vindt je dit dan echt te vroeg, Maak je ontbijt de avond van te voren en bewaar die in de koelkast. Het blijft gewoon goed in de koelkast dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
– Als je s ’ochtends weinig zin hebt in een boterham probeer dan of je er iets anders wel ik krijgt zoals havermout of muesli met fruit enz. Als dit ook niet lukt kun je een deel van je ontbijt doorschuiven naar je volgende eetmoment.
– Heb je echt heeeeel veel moeite om te ontbijten s ‘ochtends? Neem dan je ontbijt mee naar je werk. Zorg daar dan dat je daar een rustig plaatsje hebt om rustig te ontbijten.
– Een goed voorbeeld doet wonderen. Voor kinderen is een ontbijt ook heel belangrijk. Eet daarom heerlijk in rust met je kinderen aan tafel. Om tijd te besparen kun je de ontbijttafel de avond van te voren al klaar zetten. Je hoeft s ‘ochtends dan alleen nog maar de gekoelde producten uit de koelkast te halen. (voedingscentrum, 2001)
Hopelijk hebben jullie iets aan deze tips! Er volgen zeker nog nieuwe tips op deze blog aankomende weten.